2019
Angol és magyar nyelvű összefoglaló
Kaján Klára projektkoordinátor tanévnyitó beszámolója
Kodály iskola: pozsonyi disszemináció 2019. 10. 23
A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.
2019-ben iskolánk, a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola sikeresen pályázott Erasmus+ KA1 ösztöndíjakra. Ennek keretében öt munkatársunk számára nyertünk külföldi képzésre támogatást.
Projektünk címe Alkalmazzunk kreatív, új és modern módszereket! Tanári innováció a Kodály iskolában.Projektünk címe is azt hivatott kifejezni, hogy intézményünk nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy olyan készségfejlesztési célokat valósítson meg, amelyek összhangban vannak a 21. századi oktatás igényeivel és elvárásaival. Alapvető fontosságú számunkra az idegen nyelvi és informatikai képzés, a pedagógiai, pszichológiai és módszertani kultúra fejlesztése. Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra és a hátrányos helyzetűek felzárkóztatására, a speciális nevelési igényű tanulók magas szintű integrációjára, a vegyes és multikulturális tanulói csoportok együtt nevelésére, a szükséges differenciálásra.
Céljaink megvalósításának érdekében tanáraink az alábbi mobilitásokon vesznek majd részt:
1 Iskolánk két angol és egy német nyelvtanára londoni, návpliói illetve düsseldorfi módszertani képzésen vesz majd részt. Ezeken a képzéseken speciális módszertani ismeretek elsajátítására és begyakorlására nyílik mód.
2 Angol nyelvtanár kollégánk számára egy dublini kurzust választottunk, amely a korszerű IKT használatot tanítja meg. A kurzuson elsajátított új, 21. századi módszereket nem csak az idegennyelvi órákon, hanem más tantárgyak tanításánál is alkalmazni lehet majd intézményünkben.
3 Drámapedagógus kollégánk számára egy firenzei, angol nyelvű képzést választottunk, amely fókuszában a konfliktusmenedzsment áll. A kurzus szakmai fejlesztést kínál arra a kihívásra, amivel kollégánk iskolai fejlesztő munkája során nap mint nap szembesül: az osztályközösségekben felmerülő konfliktusok megoldása.
A mobilitásokon részt vevő pedagógusaink a képzések kapcsán idegen nyelvi környezetben frissítik majd fel nyelvtudásukat, ismereteket szereznek az adott ország és a csoporttársak országának kultúrájáról, oktatási rendszeréről, történelméről. Mindannyian autentikus anyagokat is gyűjtenek és törekszenek hosszú távú nemzetközi kapcsolatok kialakítására.
A külföldi mobilitások jegyzéke:
A résztvevő neve |
Célország (város) |
A kurzus neve angol és magyar nyelven (A képzés nyelve) |
Bruzsa Rita
szakmai beszámolója itt olvasható |
Görögország (Návplió) |
Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies
Osztálymenedzsment – tanári lehetőségek: új módszerek, hatékony motiváció, kooperáció és értékelési stratégiák
(angol nyelvű képzés) |
Horváth-Zobay Katalin
szakmai beszámolója itt olvasható |
Egyesült Királyság (London) |
Primary Methodology & Language
Általános iskolai módszertan és nyelv
(angol nyelvű képzés) |
Kaján Klára
szakmai beszámolója itt olvasható |
Németország (Düsseldorf)
|
Methodentraining Deutsch als Fremdsprache
Módszertani tréning: német mint idegen nyelv
(német nyelvű képzés) |
Uhrin Csaba
szakmai beszámolója itt olvasható |
Spanyolország (Barcelona) |
Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention
Konfliktuskezelés, érzelmi intelligencia és a kortárs bántalmazás megelőzése
(angol nyelvű képzés) |
Zubora Márta
szakmai beszámolója itt olvasható |
Írország (Dublin) |
Educational Apps and Audiovisuals in the Classroom ICT.2.APP.VM
Az oktatási célú alkalmazások (appok) és az audiovizuális eszközök használata a tanteremben
(angol nyelvű képzés) |
Tudásmegosztás:
3.Spanyolországi tanárok szakmai látogatása a Marczibányi téri Kodály Iskolában - beszámoló
3.Spanyolországi tanárok szakmai látogatása a Marczibányi téri Kodály Iskolában - beszámoló - diákok beszámolója